27 november 2011

Svartsjuka Leah

Leah är så otroligt svartsjuk (eller man kanske ska säga avundsjuk kom jag på nu..Vet inte vilket ord som passar bäst in. Skriver svartsjuka så får ni väl läsa det som avundsjuka om ni hellre tycker att det ordet passar in bättre).. Jag får aldrig sitta och gosa med något annat barn om Leah är med för då kommer hon genast och sätter sig i mitt knä för att markera att det är hennes mamma. Ungefär. Därför blev jag lite paff när hon idag blev helt galen när PONTUS höll i Linus. Hon blev lika svartsjuk då. Det brukar mest vara när jag är med andra barn hon blir det men nu mer även när pappa tar sig tid och gosa med sitt syskonbarn. Då blir Leah avis. 
Nu är Pontus både morbror och farbror. Inte dåligt:) 
Sarah, Hugo, Linnéa, Leah, Emma och farmor/mormor/svärmor Gunilla bakade lite julgodis. Poker och Larzon släppte  inte blicken från bakeriet. Det kunde ju komma en mumsbit till dem också:)


//Sofie

Inga kommentarer: