24 november 2011

Stryka eller inte stryka?

Här står jag och gör något som jag inte gör så ofta. Vadå stryker julgardiner gör man ju max 1 gång per år tänker ni nu men nepp. Inte det jag tänkte på. Julgardinerna alltså. Utan själva strykningen. Jag stryker typ aldrig. Gardiner som ska upp stryker jag. Kanske någon duk då och så. Möjligen något klädesplagg som är i akutbehov av att bli slät i tyget men annars. Nej aldrig. 

Stryker ni? Jag har fått för mig att det är en generations sak. Mamma stryker och många av mina vänners föräldrar stryker mycket men knappt någon i min ålder. Stryker du? Jag tycker strykningen tar förmycket tid och ger för litet resultat för att det ska vara värt och stå och stryka en hel tvätthög, varje gång. Skulle jag stryka all vår tvätt skulle jag ju inte göra något annat än att hålla på med tvätten. Skulle det kännas som i alla fall. 

//Sofie

2 kommentarer:

111213 sa...

Aldrig! Fick ett strykjärn av Davids mormor
I förlovningspresent dock... Äger inget strykbräde ;)

Catrine sa...

Haha! När Nea var liten bebis fick svärmor syn på byrålådan med alla bebiskläder och frågade "Stryker du dom inte??"

TROLIGT att jag skulle ställa mig och STRYKA världens minsta kläder som säkerligen antingen är nerspydda eller nerbajsade ungefär en kvart efter påklädning.

Stryker inte ett plagg här hemma. Senast var väl Neas dopklänning om jag inte minns fel. På vardagsrumsbordet, jag har inget strykbräde :)