03 januari 2019

Blåst och storm

Stormen Alfrida har ju härjat här i landet de senaste dagarna. Och vet ni vad? Vi har haft ström HELA tiden! Upp och ner vända världen typ, men vi har klarat oss från att vara strömlösa!

Däremot så skulle jag åka och träna igår morse men fick då veta av grannar att det låg massa träd på vägen så ställde in det och tänkte åka in senare.


Strömmen hade vi fått behålla, men däremot hade stormen gett sig på bygget av båt och traktorskjulet. Det var inte helt så det fick bli en tur in till stan för att handla mer virke och börja rädda huset.

Leah var iväg med farmor och Emma igår då de hade tjejdag på stan. Hugo var hemma med oss. Han var lite uttråkad då han ringde varenda kompis men ingen kunde leka. Så är det ju ibland, men kommer själv ihåg känslan från när man själv var liten och man var uttråkad men ingen kunde leka.

Träning blev det inget av för min del sen heller tyvärr. Kände mig rätt dum som gått omkring i träningskläder hela dagen men inte lyckats träna. Se om jag kan ta mig iväg idag istället.

Vaknade tidigt i morse men somnade om så gott så klockan var halv nio när jag klev upp. Ska iväg nu och umgås med Minna så får se om jag kan ta en tur till gymmet i eftermiddag istället.

//Sofie 

Inga kommentarer: