20 januari 2019

En vacker skitsöndag

Strålande fint vinterväder har det varit idag! Vi planerade för över en vecka sedan att vi idag skulle ta oss ut till Asbybacken för att åka skidor allihopa. Jag skulle testa å hyra skidor och åka jag med.

Dock var natten till idag ingen hit för min del. Vaknade flera gånger av att jag hade så ont i bihålorna. Tryckte i hela ansiktet och snoret ville aldrig ta slut.

Tog en värktablett och då blev det bättre.  Solen sken och det var sånt fint väder! Följde med till backen men väl där så kände jag hur värktabletten slutade värka och hur ont jag började få igen.

Jag gav upp innan jag ens börjat åka. Ville inte bli sämre så åkte hem till svärföräldrarna medan barnen å Pontus åkte. Kände mig helt slut och la mig för att vila. Somnade och sov som en stock! Vaknade tre timmar senare. 

Välbehövlig tupplur. Fikade på lite te och knäcke innan jag for till backen för att hämta de andra som åkt klart. Barnen hade åkt som tokar och hade kunnat fortsätta ännu längre om de fått.

Men när de satte sig i bilen hem märktes det att de var rätt trötta de med. 

Jag är fortfarande inte pigg och har ont. Tog just en till Alvedon. Jag försöker att inte ta värktablett men nu orkar jag inte att känna av trycket i ansiktet mer. Hoppas jag kan få vakna upp å känna mig pigg imorgon.

Är så jävla less och trött på det här med att aldrig få må bra så ni anar inte...

//Sofie 

Inga kommentarer: