06 januari 2019

Magen är inte glad

Sen nyårsdagen har min mage varit värre en någonsin. Jag brukar kunna få problem med min mage till och från. Främst brukar det vara att jag blir hård i magen och får ont. Sista tiden har det överlag varit oftare och jag har även haft andra problem. Det är så energikrävande när ens mage inte är som den ska! Uttrycket "är magen glad så är människan glad" stämmer väldigt väl. 

Jag har suttit och sökt massa info och när jag läste om IBS så stämde flera saker in på mig. Läste bland annat att om man ätit antibiotika så har man förhöjd risk att drabbas. Jag med mina bihålor har ju käkat antibiotika som godis i vissa perioder. Typ. 

Jag ska avvakta några dagar och försöka lägga om konsten ordentligt för att se om det blir bättre. Blir det inte det får jag kontakta vårdcentralen. Kan ju vara något födoämne jag inte tål men jag har svårt att se vad det skulle vara för något. Har fört lite dagbok över vad jag ätit men kan inget mönster direkt se. 

Jaja det ordnar sig förr eller senare. Dock sjukt jobbigt när känslan av att det inte ger med sig infinner sig när det hållit i sig så konstant så många dagar på raken. 

Känslan av att jag akut måste uppsöka toa är frustrerande och ännu mer när det knappt kommer något. 

Jag har jobbat både inom vården och i barnomsorgen så jag kan prata bajs utan att vara känslig som ni kanske märker:-) Bajset är ju en så viktig del! Fungerar inte det så påverkar det resten av ens kropp och liv. 


//Sofie 

Inga kommentarer: