02 januari 2019

Första dagen 2019

Vi vaknade upp rätt trötta på nyårsdagen. Vi kom sent i säng alla och en del av barnen var mer morgonpigga än andra.

Vi hade en lugn och skön morgon/förmiddag. Åt frukost och gjorde oss klara innan vi begav oss ut i det fina vädret.


Vi gick iväg för att åka stjärtlapp. Det visade sig att det blivit rejält halt under natten. Det var rena isbanan i backen och på marken. Som tur är var inte backen så stor där barnen åkte då det gick i en väldans fart. Det var så halt så det var svårt att bara stå rätt upp och ner utan att halka och ramla. Jag har aldrig tidigare saknat att ha broddar under skorna så mycket som då.


Barnen tyckte det var superkul! Lika fort som de kom ner lika trixigt var det att komma upp för den hala backen igen.


Kändes lite dumt att de inga hjälmar hade på sig men som tur var hände inga olyckor. Mest glädjetjut hördes:-)


Vi rastade även av oss i lekparken.


Det fick plats många kusiner i kompisgungan.


Fast inte alla så Pontus, Ville och jag gungade i en annan. Klarade av två minuter innan jag började må illa.


Leah är en riktig klätterapa.


De äldre syskonen Gustavsson gungade de med.


Och klättrade!


När den här trion höll på att somna i kompisgungan så begav vi oss tillbaka för att inta lite lunch.

Efter lunchen så spelade vi en till omgång "med andra ord" innan vi packade ihop oss för att fara hemåt.

Bilresan hem gick också bra, inte alls så farligt med trafik. Stannade till i Boxholm och köpte med oss en familjepizza hem som vi käkade när vi kommit hem.

Landade sen i soffan och där blev vi kvar. Jag somnade och sov från halv sju och vaknade sen vid nio-tiden. Helt värdelöst. Jag var så pigg sen så klockan hann bli närmare ett innan jag med somnade för natten. Så kan det bli. Tur vi fortfarande har jullov:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: