10 maj 2019

Efter regn kommer sol

Det har varit en ruggig dag idag. Regnat och varit grått hela dagen och ungefär så har även jag känt mig. Gick och la mig igen efter att Leah åkt iväg till skolan och sen sov jag även två timmar efter lunch. Jag vaknade då av att jag hade ont i ryggen. Så mycket sängliggande som det blivit sista tiden vet jag knappt om jag någonsin varit om innan. Jag brukar ändå ha lite mer energi över att vara uppe och göra saker (typ hänga tvätt, hämta in posten gå kisserunda med Ebbe) än vad jag haft nu.

Men framåt eftermiddagen nu så känner jag mig faktiskt piggare! Efter regn kommer ju solsken, så skönt.


Ebbe är helt understimulerad här hemma. Jag som inte varit bra och knappt orkat rasta honom och Pontus lägger all sin lediga tid på att vi ska få klart vardagsrummet någon gång. Får ta igen det snart. Promenaderna är saknade även av mig.


Vi ska åka iväg till svärföräldrarna en sväng snart. Pontus skulle hjälpa dem ta ner deras flaggstång som behövde repareras. Skönt med lite miljöombyte tycker jag.

//Sofie 

Inga kommentarer: