14 maj 2019

Hugo är hemma igen!

Jag kom på igår när jag la mig i sängen att jag inte kikat in här och skrivit något, men då var jag för trött så fick spara det till idag istället:-)

Jag är sjukskriven även måndag och tisdag den här veckan. Var lite sugen på att kanske åka och jobba igår ändå men jag är fan inte helt hundra så det kändes bara dumt. Fick skitont i bihålorna och hela ansiktet igår igen. Helt otroligt då jag går på min andra kur antibiotika att det inte hjälper? Jag fick proppa i mig dubbelkur värktabletter så kände jag mig bra igen.

På kvällen hade Pontus och Leah fotbollsträning så jag tog med mig Ebbe och hängde på. Vi gick en promenad under tiden och det kändes helt okej. Det var väldigt skönt att bara komma ut och kunna promenera ordentligt för första gången på två veckor.



Vi traskade runt hela Sommen, men det är inte så stort samhälle så vi var klara på en timme. De andra tränar i en och en halv timme så sista halvtimmen fick vi sitta och kika på träningen. Gjorde inte så mycket för solen värmde rätt skönt där vi satt.


Vi hann hem och slänga i oss lite mat innan det var dags för mig att åka och hämta hem Hugobus! Så mysigt att få krama om min fina igen! Han har haft det så bra när han varit iväg och munnen gick i ett om allt som de gjort.

Det roliga var när de hade landat i Sverige igen så ringde Hugo för att berätta det. Det första han säger är:"Ja, nu är vi i Sverige igen. Sååå himla tråkigt!" Åh, det är mammas kille det:-) Fast han tyckte det var skönt att få komma hem och sov i sin egen säng igen. Och det är det ju. Men längtan att få åka iväg på något ny rolig resa igen är ju alltid där när man kommit hem till tråkiga vardagen igen. Iallafall för mig och Hugo:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: