07 november 2009

Dumma IKEA!

Satt och kollade på deras hemsida nyss och skulle se vad det kostade att beställa hem de där dörrarna till våra Billy bokhyllor som jag tjatat om så länge(vi lyckas ju aldrig komma iväg dit, eller jo jag gör det men jag behöver ha med mig min karl för bärhjälp samt köra bil med kärra haha) så då tänkte jag kolla upp vad det skulle kosta att få dem hemlevererade istället. Men då upptäcker jag en sak. Det är nämligen så att det tydligen bara säljs EN dörr i varje paket! Asså vem vill ha EN dörr till sin bokhylla? Det behövs ju två annars är det ju tomt på ena sidan av bokhyllan... Jag tog förgivet att de såldes i två pack men så är tydligen inte fallet.. Och vad är det med det då kanske ni undrar? Jo för då blir ju det dubbla priset för dörrarna. Ahh trött jag blir. Vi hade nämligen bestämt oss för att åka in och handla dem i veckan men nu har vi inte råd helt plötsligt. Dumma Ikea. Fast egentligen är det väl dumma Sofie men det bryr vi oss inte om. Vi skyller på Ikea istället, de är ju så perfekta annars så något negativt kan de ju få ta:)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag skulle oxå köpa dörrar till min bokhylla och tyckte det var mycket märkligt att det va en i varje, men sen kom jag på att det är ju för att de säljer ju 40 cm bokhyller oxå. Därför kan man ju köpa en förpackning om man har den smala och två om man har den breda!

Sandra sa...

Exakt, jag har smala hyllor, och skulle verkligen inte vilja att de såldes i tvåpack... ;-)