20 november 2009

TGIF- eller inte!

Nu väntar 7 dagars jobb/praktik för mig...kul, eller inte. Usch jag känner verkligen inte för att jobba nu! Inte för att jag vill gå hemma men skolan får gärna dra igång igen tycker jag. Kroppen har inte samma ork nu som för bara någon månad sedan. Seg och trött, det är knappt jag tar mig ur sängen på morgonen. Morgonen som Hugo har börjat tycka ska starta redan vid halv fem igen. Ett tag hade han halv sex- sextiden och det kändes okej. Men halvfem! Nej usch.

Idag och imorgon så går jag kvällspasset vilket innebär att jag börjar vid 13 och slutar 21. Kommer inte få umgås mycket alls med min lilla prins de närmaste dagarna! Som sagt får jag jobb inom vården sen (vilket jag ju hoppas) så aldrig att jag ska jobba 100%. Kanske jag hade kunnat göra om jag inga barn haft men det räcker verkligen med dessa veckor för inse att det verkligen inte är något för mig. Eller det borde inte vara något för någon småbarnsförälder.

Nu ska jag ropa in min hund som varit ute på en bajsrunda i skogen här bakom. Katterna funderar jag starkt på att slänga ut en stund för de har levt rövare hela natten. Robbie ska ligga uppe ovanför ens huvud när man sover och sen spinner han som ett helt maskineri så då blir det inte mycket till sömn.

Gnälligt inlägg detta blev men vad fan...orka vara positiv jämnt:)

//Sofie

Inga kommentarer: