14 november 2009

Gnällig Hugo = Gnällig mamma

Usch idag har Hugo inte varit rolig att ha att göra med. Ett konstant gnällande och skrikande precis hela dagen! Gick bra en stund när Emelie och Tina var på besök men sen brakade det loss...Ingenting har varit roligt. Inte äta, inte sova, inte leka ute, inte leka inne..Mata Poker och Äzca med godis var superskoj men när jag tog bort godiset (asså man började se hur hundarna började få runda magar) så började han skrika och sedan dess så har han fortsatt. Inget kul alls, känns jättetråkigt med sådana dagar men de måste komma någon gång ibland de också.

Tror även graviditetshormonerna kan spela in lite med.. Märker att jag inte alls har mycket till tålamod nu mer när det kommer till gnäll. Min lärare frågade mig i fredags hur gammal Hugo var och sa att det skilde exakt så mycket mellan hennes pojkar som det kommer göra mellan Hugo och hans syskon. Hon sa även att hon hade minnesluckor från de småbarns åren haha. Hoppas Hugos syster/bror inte har lika hetsigt humör som sin storebror för om så kommer vi få det jobbigt:) Men å andra sidan är ju Hugo superduper glad när han väl är på det humöret och väldigt lätt flörtad till att få att skratta. Så det är bara när han har bestämt sig för att ingenting ska vara bra som han är på dåligt humör. Punkt slut. Här ska ingen komma och köra med mig inte:) Envis som tusen åsnor, han vet vad han vill! Och det är ju faktiskt en bra egenskap. Ingen som ska köra med en.

Nu ska jag försöka trösta min son lite och sedan åka ner till affären och köpa något gott. Jag har ätit såå jäkla onyttigt den senaste tiden så det finns ju inte! Men jag ska ta tag i mitt tränande igen så fort praktiken är över...Nu hinner jag verkligen inte! Och det är inte bara en undanflykt utan det finns verkligen inte tid över till det just nu. Men sen så ska det bli andra bullar..:)

//Sofie

Inga kommentarer: