02 september 2010

Kossa!

Har haft strul med Internet idag. Det fungerade imorse men sen när jag skulle sätta mig och göra skolarbete så fick jag inte igång det...Provade med allt och när Pontus kommer hem och ska prova ja då fungerar det ju såklart:)

Dagen har bestått av dagis för Hugos del. När vi lämnat honom där så åkte vi upp till ett motionsområde och gick promenad i skog/kohage...Skulle gå 5 kilometers svängen och då går vissa delar genom kohage. Och inte såg jag att det var kor i hagen... Poker fick värsta spelet och hoppade runt och skällde på dem. Varpå de tröga korna tyckte var väldigt intressant och gick i flock mot honom varpå Poker gick och gömde sig bakom mig och jag i min tur letade i panik efter en utväg från hagen. Hade ju Leah i babybjörnen så jag var mest rädd att kossorna skulle börja slicka på henne eller nåt..Fy fan vad roligt det måste sett ut. En småbarnsmorsa med unge på magen och en hund som trycker sig mot hennes ben förföljs av 20 kor som tycker det är superkul med besökare som inte kan hitta ut från deras hage. Nae usch det var ingen hit!

Kommer säkert hamna i tidningen under dagens ris också. Gnälliga jävla penisonärer! Tydligen står det en skylt någonstans om att hundar inte får gå lösa i motionsspåren..Men vad fan klockan 10 på förmiddagen en torsdag och jag höll honom under uppsikt? Jag kopplade honom så fort jag möte någon och det var inte många...Jo tre pensionärer som alla kommenterade att hundar ska hållas kopplade!

Nu ska jag greja med skolarbetet jag inte fick gjort tidigare.

//Sofie

Inga kommentarer: