28 september 2010

Öroninflammation

Leah var ju inte piggelin igår och imorse när jag gick in till henne så var hela kudden ner sölad av vätska som runnit ur hennes vänstra öra...Stackars lite. Och inte fick jag torka eller något för hon skrek så fort jag kom i närheten av örat. Förutom det var hon faktiskt på gott humör. Men jag ringde ändå läkare då hennes feber fortfarande satt i. Så vi fick åka till Eksjö, fick en tid vid tjugo över ett. Tur att man har bil och körkort när de stänger allt här i stan. Fattar inte att de får göra så:S

Väl där fick vi först träffa en jättetrevlig irakiskt barnläkare. Han hade inte svenskt läkarlegitimation än så han gick som läkarstudent. Sen efteråt kom en annan läkare in och kollade Leah också. Därefter fick jag skriva en enkät om hur bra jag förståd den första läkaren. Han var riktigt trevlig och ansträngde sig för att göra sig förstod.. Sen när den andre läkaren kom in sa ju hon bara vad den tidigare sagt. Bra i alla fall att de försöker få in utländska läkare på ett bra sätt. Jag tvivlar inte ett dugg på deras kunskap, snarare tvärtom. Men det är jobbigt att komma till en läkare och inget förstå....Nu ska jag gosa med min lilla sjukling innan promenad med Poker väntar.

//Sofie

Inga kommentarer: