01 april 2011

April april

Första april idag och det innebär att det är Pontus födelsedag!! Grattis Grattis min älskling!!

Gick upp och sjöng för honom och såklart sov barnen som stockar bara för vi skulle upp och sjunga. Hade inte Pontus fyllt år hade de minsann varit vakna vid den tiden:) Han blev glad för presenten i alla fall. En ångkokare. Japp det hade han önskat sig:) Jag vet knappt vad det eller eller fungerar men den lär nog användas. Hoppas jag för dyr var den haha:)

Ska greja här hemma idag. Lite små pyssel som ska göras. Pontus fick ju ett ryck igår och skulle börja rensa och sortera bland alla ytterkläderna vilket resulterade i att han fick en mindre chock när han såg hur många jackor och kappor som jag faktiskt hade...Han tyckte det inte var så konstigt att vi aldrig fick plats med alla våra ytterkläder och då var det alltså mitt fel! Oförskämt att skylla på mig:) Men faktiskt blev jag förvånad själv över hur många det var.. Nu har jag rensat bland dem (jag har ju tidigare varit duktig och gjort storrensning både i kläd och skogarderob så det är ju liksom bara att fortsätta..). Lagt undan de som jag vet jag kommer använda och kan ha och resten ska säljas eller skänkas. Man kan ju inte spara på allt.

Nästa rensning blir bland alla mina väskor.. Det har jag också en massa av. Och smycken borde jag också gå igenom. Men det tar vi en annan dag:)

Nu ska jag umgås med mina barn:)

PS: Leah sov HELA natten igen!!! Och Hugo sov hela natten i SIN säng!!! Duktiga mina barn är, hoppas det blir till en vana:)

//Sofie

Inga kommentarer: