27 april 2011

Internet fungerar Internet fungerar!!!

Åhh lycka!! Under hela gårdagen låg vårt Internet nere..Kul. Inlägget under skrev jag när jag var hemma hos mamma och pappa. Trodde det var jag som var trög och inte förstod hur jag skulle få igång Internet men Pontus fick det inte heller att fungera igår kväll. Trodde det var rautern (stavning?) som lagt av så vi skulle behöva beställa hem en ny som för en massa pengar. Men nu verkar det ju ordnat sig ändå. Hoppas jag.

Igår var vi på vift nästan hela dagen. Var i Linköping och skulle fixa nytt hjul till syskonvagnen (förövrig död åt babyproffsen i Linköping, as de är.) Jag ringde och frågade om de har såna hjul och javisst hade de det. Bara jag tog med originalet hjulen så jag skulle få ett likadant med mig hem så skulle de ha det hemma när jag kom. Hade de hjulet hemma när jag kom? Nej! Och vad arg jag blev. Sa precis som det var att jag faktiskt ringde innan bara för att veta säkert att de har det hemma då jag inte bor i Linköping utan har ett par mil att åka. Men nej ser ni det hade de inte alls sagt. Att några såna hjul skulle finnas hemma. Det är beställningsvara som tar över en vecka att få hem. Det hade de minsann sagt till mig i telefon. ELLER INTE LÖGNHALSAR!!! Sen "lurar"kvinnan i kassan mig att det ju inte alls är själva hjulet som är trasigt utan det är ju slangen i hjulet. Jaha tänkte jag och köpte den där slangen för 70 kronor. Som inte alls behövdes då det som sagt var hela hjulet som var trasigt som Pontus konstaterade ännu en gång när jag kom hem med den där slangen. Ja just det sen meddelade kvinnan mig att det inte såldes såna hjul med såna fälgar längre, trodde hon...Men vad så bra! Får vi ha ett hjul som ser helt olikt det andra.

Ja Pontus skulle åka till däckfirma idag och be DEM beställa hem ett nytt hjul Vi var där innan nämligen men de sa att de nog var smidigare att åka till babyproffsen och fixa det. Eller inte. Tänker inte beställa via dem. Då stödjer jag hellre en lokal däckfirma.

Ja mycket tjat om ett hjul men jag blir verkligen handikappad här hemma utan syskonvagnen. Igår skulle jag ut och springa en runda och fick ta med mig Poker då jag kom på att jag ju inte kan gå någon promenad med honom idag innan Pontus kommer hem från jobbet. Sånt är lite surt... Så nu fick han komma ut två rejäla rundor i går i alla fall så han klarar sig. Han kan ju gå ut häromkring och göra sina behov utan problem men Poker är en hund med MYCKET energi som behöver sina promenader:)

//Sofie

Inga kommentarer: