09 maj 2012

Godmorgon Regniga Onsdag

Vilket pissväder. Det som varit soligt och fint senaste tiden. Hoppas det spricker upp framåt dagen.

Är uppe med tuppen som vanligt. 06.00 är standardtiden.  Det har det väl alltid varit. Tror att om vi skulle slå ut ett snitt på när vi gått upp de senaste (snart) 4 åren så är nog 06.00 inte en så dum gissning.

Plus en massa spring på nätterna:) Precis som det ska vara med småbarn. Ni som har barn som sover hela nätterna och inte är morgonpigga måste vara glada och ha all ork i hela världen. Vilken lyx ni måste ha! Fast å andra sidan tror jag alla barn har perioder när de sover sämre och vaknar tidigt, är det inte så? Att våra barn är så morgonpigga och vaknar på nätterna (inte så mycket nuförtiden men en gång var är i allafall 2 avbrott per natt) kommer helt och hållet från Pontus. Han är både morgonpigg och sov aldrig som barn. Bra när man kan skylla på sin respektive:)

Så mycket tankar som dyker upp så här på morgonkvitsen. Eller inte. Kanske skulle ta och göra mig lite frukost? Till mig? Ja barnen ska ju ingen ha. Det får de ordna själva:)

//Sofie


2 kommentarer:

Fastern sa...

Både Robban och jag har alltid sovit mycket, men Linus sover ingenting, så tror inte det är ärftligt... Tycker själv det är sovmorgon när jag får sova till 06, 05.00 är standard för oss :-) Men ska inte gnälla, han vaknar ju inte varje halvtimme längre :-) Tråkigt nog sover ju givetvis det stora barnet sämre när det lilla sover bättre...

Zouphie sa...

Men Linus kanske brås på sin morbror han med?:) Han och Hugo verkar ju vara rätt lika i sömnen om man ser till när Hugo var i Linus ålder:)