22 maj 2012

Varning för Bajs och Kiss!


Leah är så duktig! Får hon bara gå utan blöja/byxa/ trosor så sker det i stort sätt aldrig några olyckor. Hon säger till varenda gång hon behöver gå på pottan. 

De jobbiga är ju att hon inte kan gå utan blöja/byxor/trosor hela tiden och då glömmer hon bort att säga till och så kommer det i brallan istället men men. Den här sommaren kommer Leah bli helt torr det känner jag på mig. Hon är så duktig så:) 

Leah valde själv att hon skulle sitta och kolla ut över trädgården när hon skulle kissa på pottan. Ja varför inte?:) 

Men det hände faktiskt en olycka nu ikväll. Hon skulle bajsa och hann inte till pottan utan hälften kom på golvet. Jag ska gå och torka upp det och då kommer Hugo och ska kolla. Vad händer? Hugo kräks! Han hulkar sig så det kommer upp en spya. Trevligt. Det som är ännu trevligare är att Leah hulkar sig och kräks hon med på grund av Hugos spya. 

Trevligt inlägg va? Haha var bara tvungen att dela med mig av min helt fantastiska kväll som småbarnsmamma kände jag. 

Avdelning: "Mamma radera!" om en sisådär 13 år när Hugo och Leah sitter och läser i mammas gamla blogg:)

//Sofie

Inga kommentarer: