14 maj 2012

Min telefon! Mitt Internet! Min el!

Ta den inte ifrån mig. Jag överlever inte då... Idag har varit en hemsk dag. Barnen hamnade på dagis och jag gick promenad. Åker hem och vad möts jag av i trädgården? Jo Poker som glatt kommer viftande på svansen och möter mig. Men vad fan! Då blev jag rädd. Jag hade ju själv låst dörren och sagt hejdå till Poker. Jag såg ju honom till och med genom fönstret på dörren!

Vart fan kommer han ifrån? Efter mycket om och men visar det sig att Pontus glömt stänga källardörren, igår kväll! Vi har alltså sovit med öppen dörr inatt och åkte hemifrån med öppen dörr. Tur vi bor på landet eller vad man nu ska säga.

Sen upptäcker jag att ingen el finns i huset. Kul kul. Pratar med Emma och de har heller ingen, den hade tydligen försvunnit precis när vi åkte hemifrån. Ingen el vad gör man då? Lägger sig och läser en bra bok.

Elen kommer inte tillbaka så efter att ha hämtat barnen åker vi till Pontus mormor.

Att tillägga har TELIAs nät också varit utslaget hela dagen. Ingen telefon alls, vare sig hemtelefon eller mobil som fungerar. Det fungerar fortfarande inte. Elen kom i alla fall tillbaka för en stund sen. Alltid något. Nu vill jag ha tillbaka min telefon!

Skit måndag...

//Sofie

Inga kommentarer: