02 december 2016

Årets julkalender - Selmas saga





Vad tycker ni om årets julkalender? Här hemma har den gjort succé! Barnen älskar den och jag tycker också den verkar vara riktigt bra. En riktigt vintrig och julig kalender. Jag tycker faktiskt inte att en julkalender behöver vara just det (som många annars så gärna vill påpeka när man pratar julkalendrar). Tänk så enkelspårigt det skulle vara om det var den stilen på kalendern varje år. Fast nu var det ett tag sen som vi hade en sån typ av julkalender så därför tror jag att vi njuter lite extra av denna här hemma. 

Julkalendern är något av det mysigaste med julen tycker jag. Jag följer dem varje år, vissa mer engagerat än andra. Sunes jul är helt klart en favorit av de gamla klassiska, precis som Mysteriet på Greveholm, Pelle Svanslös, Tomtemaskinen etc. Av de senare årens julkalendrar så är favoriterna Tusen år till julafton, Barnen Hedenhös uppfinner julen och Tjuvarnas jul. 

Hugo och Leah älskar också att titta på julkalendern och även gärna på de gamla. Tror vi har typ alla på dvd. De går lite året om här hemma. Men värst var för några år sedan när de bara skulle kolla på Greveholm, och då menar jag bara skulle kolla på just det. Då tyckte jag inte om Greveholm ett tag. Nej det gjorde jag inte, men det gick över som tur var:-) 

Tummen upp för årets julkalender i alla fall. Hoppas den fortsätter i samma stil nu:-) 

//Sofie 

Inga kommentarer: