15 december 2016

Hallon och Lakrits



Jag har kommit på vilken smakkombination jag älskar mest av allt i godisväg, nämligen hallon-lakrits. Så himla gott! Sist jag köpte lösgodis så fanns det rätt många olika sorter med just hallon-lakrits smak. När jag kom hem med påsen bara suckade Pontus då han avskyr lakrits. Tänkte inte på det i affären men det var nästan bara den smakkombinationen som jag plockat i påsen.

Provade även chokladpralinen (chokladpralin är det ens ett ord som folk under 70 år brukar använda?) ur paradis asken som är med hallon-lakrits, den var så god! Tog alla i kartongen. Från båda lagren:-)

Förresten! Var det inte den som ersatte trillingnöten? Kommer ni ihåg vilket liv det var när den skulle tas bort? Tror inte jag ätit nån choklad från en paradis ask sen den togs bort faktiskt för då skulle jag garanterat redan ha smakat på hallon-lakritsen där i. När kan det varit som den försvann? Måste googla. Älskar google.

Sen uttalas ju lakrits laaakrits och inte lackrits, eller hur?

//Sofie

PS: 2014 var året jag sökte om någon mer undrade, och det gjorde ni ju säkert allihopa. 

Inga kommentarer: