23 mars 2014

Magsjukan från helvetet

Natten till igår var en ren mardröm. Både Pontus och jag började kräkas och skita ikapp. Typ.

Jag hade gjort chokladpudding på kvällen som Pontus och jag åt. Jag blev jättekonstig i magen efteråt och Pontus sa att han också kände sig konstig. Trodde först det berodde på den för efter att Pontus kräkts först sa han att han kände sig mycket bättre men tji fick vi båda. Det bara fortsatte och blev ännu värre.

Var så glad för att vi hade två toaletter den natten. Vi båda kräktes sista gången vid tidigt morgon igår men fy vad sliten och ont jag hade hela gårdagen. Det värsta när båda ligger sjuka samtidigt är ju att ingen direkt har ork över till de två andra i familjen. Men Hugo var så duktig. Han plockade fram och gjorde frukost helt själv till sig och Leah och sen plockade han undan allting. Mammas stora kille<3 nbsp="" p="">
Sen kom det mest underbara telefonsamtalet någonsin. Jocke ringde och sa att han kunde komma och hämta barnen och ta med dem hem till sig. Så i natt har barnen fått sova över där. Roligt för dem då de var i farten som vanligt och tyckte Pontus och jag var jättetråkiga som inget orkade göra.

Det absolut tråkigaste att vi blev sjuka just nu var att vi hade hela helgen inplanerad för träffa kompisar vi inte sett på månader pga av dessa sjukdomar. Och så fick vi ställa in igen. Pga sjukdom. Känns lite ironiskt.

Hoppas nu verkligen att vi får vara friska. Känns om jag varit sjuk sen slutet på förra året fram till nu. Har det inte varit lunginflammation så har det varit förkylning om inte det så influensa eller som nu magsjuka.

Idag mår vi i alla fall mycket bättre både Pontus och jag. Jag sov 13 timmar i natt och det var nog välbehövligt då jag inte lyckades få så mycket sömn vare sig igår natt eller på dan igår.

Idag ska det tvättas och städas så de där bacillerna försvinner en gång för alla. Man kan ju hoppas i alla fall.

//Sofie

Inga kommentarer: