02 mars 2014

Världen är full av vackra klänningar



Det är farligt att inget ha att göra och sitta och surfa runt på vackra klänningar. Det kan bli dyrt:-)

Suttit och klickat mig runt på nätet och hittat massa vackra klänningar i vintagestil. Både festklänningar,brudklänningar och mer vanliga klänningar. Jag är så sugen på att åka runt i olika secondhandbutiker och leta själv. Visst man kan fynda dessa klänningar på nätet men då måste man ha mer tur och tålamod och kunskap. Här sitter de som verkligen kan det här med vintage och trissar upp priserna på tradera eller så är det de själva som är säljarna och satt priserna därefter. Med andra ord rätt dyra priser.

Om jag får drömma fritt om vad jag skulle vilja jobba med så skulle det vara klänningar. Eller kanske skor. Nu menar jag inte stå inne på H&M och sälja tubtoppar till dryga tonårstjejer utan jobba i en sån där helt unik liten butik med massa vackra och speciella klänningar. Det vore något det!

//Sofie




Inga kommentarer: