17 augusti 2016

Första skoldagen

Då var dagen här på riktigt. Nu är de båda två skolbarn. De går i varsin klass, de har sina egna scheman, de har idrott och de har raster. De går i skolan helt enkelt. Jag känner mig gammal. Jag kommer ihåg så väl när jag var 6 år och gick på lekis (som det hette på den tiden). Nu är Leah så stor och har börjat förskoleklass (som det heter nuförtiden). Galet. 

Leah var taggad till tusen och ville egentligen inte alls att jag skulle följa med utan hon ville åka skolbuss själv redan första dagen. Jag fick propsa på att fröken skickat hem ett brev där det stod att föräldrarna visst får vara med första timmen och att jag var ledig så jag kunde skjutsa. Då fick jag tills sist godkännande att följa med. Men det var precis. 

Ryggsäckarna var med de också. De var väldigt viktiga. Leah har en med Manchester United på och Hugo har en med IFK Norrköping som de båda fått av morbror. Morbror har gjort sitt allt för att de ska bli supportrar av samma lag som han håller på, och han har lyckats:-) 

Leah:"Ja det gäller ju att visa från början vilket lag som gäller!"

Hugo:"Annars kan de ju tro att man håller på Liverpool eller ja ännu värre...HV!" 



//Sofie 

Inga kommentarer: