31 augusti 2016

Smörgåstårta och en trasig traktor

Idag har jag haft utbildning på jobbet hela dagen lång. Helt slut i huvudet efteråt. Är inte van att sitta still och bara lyssna, blir helt fel i både kropp och knåp. Dessutom ser jag fortfarande inget på mitt vänstra öga. Förstår inte när det ska börja vända, imorgon är det en vecka sedan jag gjorde operationen. Blir det inte bättre snart vet jag inte vad jag tar mig till. Det tar så himla mycket kraft och energi från mig att ha ont och inget se. Jag spänner mig så jag har konstant huvudvärk. Nej fy... Det kan bara blir bättre.

Vi hann bara hem å vända idag med för sen bar det iväg för att gratta svärfar som har födelsedag idag. Det bjöds på tårta gånger 2 (smörgåstårta och gräddtårta) som var så goda.

Födelsedagspresenten han fick var av det lite ovanligare slaget. Nämligen en gamla traktor. Med betoning på gammal och med gammal menar jag trasig. Men den var precis vad födelsedagsbarnet önskade sig☺ barnbarnen tyckte också den var rätt rolig.

Nu ska jag lägga mig och läsa. Tv är inget för mig med min halvblindhet.

//Sofie


Inga kommentarer: