29 augusti 2016

I väntan på att få duscha

Jag behöver ju lite hjälp när jag ska duscha nu förtiden. Eller när jag ska tvätta håret rättare sagt. Första veckan efter en ögonoperation så är det väldigt noga med att man inte får in vatten i ögonen. Mitt hår är så flöttigt och dant nu efter flera dagar utan tvätt så Pontus har lovat att hjälpa mig att tvätta det ikväll. Han försvann dock över till grannen för en stund sen och har inte kommit tillbaka än. Passar på att skiva här undertiden jag väntar på att min assistent kan hjälpa mig☺

Idag var jag på återbesök och det såg bra ut. Skönt det! Men jag ser fortfarande inte fullt på vänster ögat. Jag har inte alls sån smärta längre och den där förkylningen har blivit så mycket bättre. Idag har jag känt mig riktigt pigger. Så imorgon ska jag jobba igen är planen. Hoppas att det ska gå bra!

Svärmor var snäll och följde med idag så efter återbesöket var vi en sväng på IKEA. Handlade lite små saker och åt lunch där.

Stannade även förbi gamla jobbet och hämtade upp några saker som jag hade kvar där. 

När Pontus kommit hem så drog jag och Leah och gjorde lite ärenden. Hämtade resväskorna i förrådet, var förbi och lånade en annan resväska hos Tina, handlade baddräkt till Leah och en matchande badbyxa till kusin Minna så de ser lika coola ut på beachen i Spanien och tillsist ett besök på Willys för mathandling med resten av stans befolkning.

Kvällen har bestått av de vanliga bestyren och att vika tvätt. Ja det har väl varit min dag det.

Funderar på att efterlysa min make så jag kan få duscha här snart. Håret skriker efter å få bli tvättat.

//Sofie


Inga kommentarer: