16 augusti 2016

Sista dagen på jobbet

Idag var det min sista dag på jobbet. Kändes helt okej men konstigt. Konstigt att jag inte ska gå dit mer. Det var lite sorgligt att tömma skåpet och veta att jag inte ska ha mina kläder där inne något mer nu. Ingen mer överrapportering på grannavdelningen, omklädningsrummet och skåpet är tömt och inte kommer jag gå in genom den där dörren till avdelningen för att jobba ihop med de fina arbetskamraterna igen. Det är liksom ett slut på en liten del av mitt liv som varit en stor del av mitt nuvarande liv.

Jag är ju en sån person som tycker det är sorgligt när saker tar slut. Alltså jag kan till exempel tycka det är jobbigt att sälja en bil. Inte så att jag står och gråter förtvivlat och skriker efter bilen när den åker iväg med sin nya ägare, inte så. Men det känns i hjärtat. Jag är väldigt fäst vid det gamla och det jag vet hur det är. En känsla som får sig en utmaning titt som tätt. Typ som nu med det nya jobbet:-)

Men det känns mest bra faktiskt. Är peppad till tusen nu. Skönt och nyttigt att prova på något nytt! Det både vill jag och behöver jag göra:-)  

Jag har lärt mig mycket under det här året jag varit på den här avdelningen och jobbat och mer kommer det garanterat bli när jag börjar på det nya.

Något jag inte kommer sakna däremot är den här bilden. Vi tog bilder på oss alla i personalgruppen när vi startade upp avdelningen och de där bilderna har förföljt oss. De bilderna användes bland annat när de tryckte upp broschyrer som delats ut i hela landstinget. Inte direkt den bilden på mig själv som jag är mest nöjd över om jag säger så, Men nu kan jag säga bye bye till den:-)

//Sofie 

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för den här tiden, forna kollega���� //Emme