14 februari 2009

Alla hjärtan dag = husrenovering

Dagen har enbart handlat om renovering i huset. Mamma och Elin tittade förbi med en "alla hjärtans dag tårta" som jag tyvärr bara fick på bild när den var helt uppäten typ:P
Vårt fina köksgolv som vi börjat lägga:) Det var VÄLDIGT knepigt att få till det med alla rutor, fråga Pontus:)
Pappa och Sandra var tapetserare och fick det att bli så här fint i vardagsrummet, dock inte helt klart men i morgon blir det nog det
Bilderna kommer i fel ordning men men.. Badrummet efter första omgången färg, ska bli mera färg imorgon:P
Så här såg det ut innan, längst bort över badkaret satt ett inbyggt skåp som vi rivit ner
The floor again:-)
Jag och Pontus fick hjälp av många idag. Pappa, Gunilla, Sandra, Krille, Sarah, Mats, Mamma, Elin, Robin och för att inte glömma hundarna och Hugo:)
Första tapeten är påväg upp i vardagsrummet
Ett av alla element helvetena som jag målat x-antal lager färg på...
Den här bilden ska visa skillnaden mellan hur dörrkarmarna såg ut innan och efter min fina målning. Om man kollar innerst på listen så ser man den gamla färgen och den nya på den yttre delen. Kul bild va? haha:)

Denna kväll ska jag och Pontus bara mysa tillsammans framför melodifestivalen innan vi ska gå och lägga oss för imorgon ska vi upp tidigt igen och greja i huset. Badrummet är mitt projekt som ska bli klart förhoppningsvis. Hoppas alla haft en bra Alla Hjärtans Dag, vare sig ni firat det eller ej:P

Kramkram
//Sofie

PS: Jag har inte orkat copyrighta bilderna men jag hoppas att om någon vill låna någon bild skriver vart ni tagit den ifrån.. Tycker annars det är vikigt att märka bilderna, framförallt när det är bilder på mina nära och kära, men nu orkar jag verkligen inte märka dem...:P

Inga kommentarer: