24 februari 2009

Semlor, förlovning och bokrea



Det är ju semeldagen idag kom jag på när jag satt och kollade på nyhetsmorgon. Var bara tvungen och ringa till Pontus och höra om inte han kan fråga sin mormor om inte hon vill göra några semlor till oss:) Hon gör världens godaste semlor!!! Jag är inte alls mycket för semlor i vanliga fall men hennes är såå goda!! Små men mättande och så goda:) Sen så snackas det ju om att vår kära kronprinsessa ska förlova sig denna dagen också, och det vore ju rikigt trevligt om det stämmer tycker jag:) "Kungawannabe" som jag är haha. Bokrean startade ju också inatt!!! Åhh vad jag önskar att jag hade pengar på kontot nu.. Men de sista gick åt igår när jag handlade golven och de sista tapeterna så bokrean får vänta för min del..Jag tycker bokrean är så rolig att besöka för jag hittar alltid en massa roliga böcker som jag i vanliga fall aldrig skulle köpt till ordinarie pris. Men när man hittar en rolig bok om "ordning och reda" eller något liknande och den kostar bara en femtiolapp så kan jag inte motstå haha. Blädder böcker som är kul och ha:) Sen brukar man alltid hitta massa andra godbitar där på borden, åhh vad jag vill handla på bokrean nu:) Men men det får vänta. Nu ska jag börja göra oss i ordning för vi ska iväg på "klapp och klang" vid tiotiden. Blev ju inga aktiviteter för oss förra veckan då Hugo var dålig, men nu mår han bättre så denna vecka kör vi på som vanligt. Nu ska jag faktiskt ta och sminka fejan lite, det har inte blivit för ofta den senaste tiden:P Men det kanske min hy bara tycker är bra, eller kanske inte för jag hittade ju en finne i pannan tidigt imorse kom jag på nu fan också.....

//Sofie

Inga kommentarer: