19 februari 2009

Syndat!!

Jag har syndat idag igen... Jag var bara tvungen att smaka en av kakorna som Elin bakat! Ni vet såna där goda i choklad som har pärlsocker på sig? Usch jag får värsta dåliga samvetet så fort jag stoppar något i munnen speciellt onyttigheter, det har jag alltid fått. Även när jag var höggravid och köpte mig en stor godispåse och skulle festa till det lite så fick jag jättedåligt samvete för att jag ätit det, varför äta sig mätt på godis? Det är ju inget nödvändigt det bara sätter sig ju på hullet typ..Jag tänker ALLTID på när jag stoppar något i munnen, vad det är och om jag verkligen är tvungen att äta det. Det är ju inte så att jag struntar i och äta något för att det är onyttigt (bara ibland men inte på något ohälsosamt sätt) men tanken finns där ALLTID! Jag kan vara jättesugen på pizza och inte ätit det på jättelänge och sen när jag ätit den så mår jag ofta piss, inte så att jag går och kräks eller något sådant missförstå mig inte för jag har ingen ätstörning på det sättet, men just alltid tänka på vad man stoppar i munnen! Och det i sig är ju en störning.


Jag älskar verkligen god mat och dryck! Det är en så stor del av livet som jag tycker är vikigt för att man ska må bra och jag vill äta god mat och så men just den där känslan av att borde jag äta det här? Är det någon som förstår hur jag tänker? Alltså jag lider med dem som verkligen har ärtstörningar jag tycker det är så hemskt! En av de hemskaste sjukdomarna som finns. Jag har aldrig kräkts upp mat eller slutat äta helt för jag tycker jag är för tjock, så missförstå mig inte nu. Men tanken!! Att alltid tänka på vad du stoppar i munnen..Äter jag potatis och köttfärsås så räknar jag tex potatisarna, men varför?? Varför inte bara slappna av och äta dem och må bra sen! Jag mår ofta bra efter jag har ätit, även om det är en pizza, men tanken!! Tanken som hela tiden kommer ihåg vad det är jag ätit under dagen. Jag kommer lätt ihåg vad jag ätit under en dag men jag skulle ha hjärnsläpp om någon frågade mig vad jag gjorde i fredags förra veckan..:P Fast det är väl det som skiljer en från de som verkligen är sjuka; de som är sjuka har tanken och låter den lilla irriterande tanken styra hela deras liv. Se bara på psykopater, jag kan tänka att jag vill ha ihjäl någon men inte fan har jag det. Men en människa som är sjuk skulle förmodligen följa den där rösten i deras huvud och ha det...


Flummigt inlägg det blev men det var bara en tanke som jag funderat på. Att man alltid ska vara så jäkla medveten om vad man äter, nyttigt som onyttigt...Kanske bara är jag som är lite egen av mig vad vet jag:P Nu ska jag pussa på min son och sen gå ner och se om det finns något i kylen haha:-) Något jag aldrig skulle klara av är att gå på en diet eller likande som jag måste gå och vara hungrig av! Det är skillnad på att vara hungrig och sugen på något..sötsaker är en sak att avstå men god mat? Nej gud så tråkigt livet vore!! Undra egentligen hur roligt Victoria Beckhams liv är? Smal och rik, men att aldrig få äta??? Jag menar hur lycklig ser människan ut att vara på alla papparazzibilder? Nej nu ska jag gå och pussa på Hugo:-)


//Sofie

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, jag känner igen det däe tänkandet. Att alltid få ångest över att äta onyttigheter usch! tänk om man kunde vara en sån där kille som kan äta precis vad som helst fubbigt!haha