18 februari 2009

Feber och ont

Hugo mår inte bra alls idag. Han hade jättehög feber imorse men nu har den gått ner något fast han är fortfarande varm hela han. Hoppas att det vill ge sig snart! Min lilla fina kille han är sig verkligen inte lik när han mår så här dåligt. Han blir jätteledsen bara han nyser till. Förut nös han tre gånger och han blev helt hysterisk och visste inte vad han skulle ta vägen typ. Fick sitta och trösta honom i en halvtimme. Nu ligger han inne i sin säng och jag hoppas han kan somna till en stund för han har varit vaken ett bra tag nu. Jag har försökt flyttpacka lite så gott som det har varit möjligt, hittade ett par till kartonger i förrådet så lite till kan jag packa. Usch mår pyton jag med men det beror mest på att jag är orolig för Hugo. Ska försöka lägga mig en stund jag med om han somnar... Mamma skulle komma förbi en sväng efter att hon slutat jobbet vid fyratiden. Kanske jag kan ta en tur ut till huset då och kolla läget iallafall. Det är ju så typsikt att ALLT ska hända denna månad då vi har det stressigt som det är...Pontus får sparken och Hugo blir sjuk, fattas väl bara att Pontus och jag blir sängliggande också:P Nae nu ska jag ta och kolla till min älskling och se fall hans blåa ögon slagits igen ännu:-)

//Sofie

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja usch det är inget kul att se de små liven så sjuka. Men varar det längre än 3 dagar så kan man ju ringa sjukvårdsupplysningen eller vårdcentralen. Wilma hade sin första feber när hon var 7-8 månader och sen kom det igen när hon var 9 månader. Men då varade det längre än tre dagar och med flertalet febertoppar. Jag fick en tid på vårdcentralen och hon hade öroninflamation. Inte så lätt att veta när barnen inget kan säga. Hoppas att han kryar på sig och att ni får lite tur snart. Det är ju faktiskt lustigt att allt kommer samtidigt!

Kram Tessan