18 februari 2009

På bättringsvägen!!

Åhh äntligen så mår min fina lilla underbara prins bättre!!:) Känns så skönt för denna dagen har varit jobbig. Jag var hemma med Hugo under morgonen och förmiddagen och sen efter tretiden så kom Pontus hem och tog över. Jag passade då på att ta mig till gymet och träna vilket kändes så skönt! Behöver komma iväg och träna inte bara för fysikens skulle utan även för min egen skull. Jag behöver verkligen få komma ifrån ibland och bara vara själv, det är viktigare än vad man tror det där iallafall för mig. Haha på gymet så träffade jag på Pontus morbror Putte och hans kompis Johan, så goa de är:) (Putte är förståndshandikappad likaså Johan) Tur att jag träffade på dem precis i slutet för annars hade jag väl aldrig kunnat träna vettigt haha. Putte petade mig på magen och frågade om det var den som jag skulle träna bort (haha schysst han är..:).. Då sa jag att den skulle jag minsann träna bort och undrade ifall han skulle träna bort sin också men det skulle han inte, för det var ju bara onödigt den var ju redan perfekt. Tänk att kunna ha den inställningen vad skönt det vore:) Jag har ofta tänkt på att de som har någon form av förståndshandikapp ofta ser livet på ett så skönt och avslappnat sätt...Som när Putte fyllde 40 inte tänkte han på att han blev gammal och fick fler rynkor, nej han skulle ju ha värsta festen och bjuda in alla sina vänner och få massa paket!! Tänk så skönt och bara se det roliga och inte bry sig så mycket om det tråkiga, det borde vi alla göra:)

Mamma kom in en sväng också förut och passade Hugo för vi var bara tvungna att åka ut till huset och greja lite och som tur var så gick ju Hugos feber ner så jag kunde åka ifrån. Sandra har varit och hjälp oss börja tapetsera hallen, skit snyggt blir det:) Nu börjar det verkligen hända saker och det är så roligt och se hur allt blir!! Måste komma ihåg och ta med kameran, vet att jag sagt det förut men någon gång måste jag väl komma ihåg den:P Nu är det duschen som gäller och sen sängen.

Ciao
//Sofie

Inga kommentarer: