15 februari 2009

Ännu en hel dag i huset

Denna dag har spenderats som alla andra dagar nämligen ute i huset:) Vi har renoverat och grejat och idag så blev pappa och Sandra klara med tapetseringen i varagrummet och det blev jättebra! Stor tack till dem båda som kämpat med både mönsterpassning och tapetklister som inte ville stelna men nu så sitter tapterna på väggen..:) Hannah kom förbi en sväng också och hjälpte till haha. Vi tog oss an badrummet så nu är väggarna och taket vitt och fint! Dessutom tog vi en storrengöring av badkar och handfat och det behövdes kan jag säga!! Vi får ta en omgång till med klorin tror jag för att få bort allt. Dock ska vi inte behålla handfatet (vi ska köpa ett nytt alltså inte ha en badrum utan handfat haha) men man vill ju ha det någorlunda fräscht så länge som det sitter där..:P Golvet är också på plats i köket nu och vi har börjat med förberedelserna för tapetsering i hallen också. Gud så trååkigt det är med allt förarbete med allting! Men det är ju det viktigaste i hela arbetet så det är bara att bita ihop och göra det ordentligt. Men jag hatar brunfärg för det krävs typ 4 omgångar färg innan det är vitt istället för brunt..allt i vårt hus var ju brunmålat så jävlar vad vi har fått målat, och vi är inte klara än heller på långa vägar.

Hade ingen kamera med mig idag så det blir inga bilder, kanske det kommer upp några här imorgon istället:).. Veckan som kommer nu så har Pontus tagit ut pappaledigt så han ska kunna göra så mycket som möjligt i huset, fan vi ska ju snart flytta in ju och hela huset är i ett enda stort kaos! Så förhoppningsvis så får vi mycket gjort denna vecka:) Blir tidiga morrnar och sena kvällar men det kommer det att vara värt i slut ändan:) Ska passa på och träna imorgon också efter hundpromenaden så får Hugo följa med Pontus ut till huset. Nae nu orkar jag inte sitta här mer och skriva för jag bara yrar känns det som:P

Ha det bäst alla braiga människor som läser detta inlägg!!:-)

//Sofie

Inga kommentarer: