13 februari 2009

Jag hatar element!!!

Go elementskydd!!!

Jag tyckte vi bara skulle köpa sånadär elementskydd men neeejdå de skulle ju målas såklart! Våra bruna element skulle bli vita och det mina vänner är inte det lättaste! Får måla flera lager på dem för annars täcker det ingenting...seegt! Men nu har jag bara en omgång målning kvar sen tänker jag aldrig mer måla ett element tror jag, då köper jag mig ett elementskydd:-) Sen så målade jag alla dörrkarmar efter att Pontus sett att det hade försvunnit liite färg längst ner i ena hörnet på den ena dörren..Det resulterade så klart i att när jag målat klart den dörren så såg ju alla andra jättefula ut så det var bara att börja måla dem också:) Och när jag börjat måla på de andra så ser det ju jättelustigt ut med nymålade element och dörrkarmar men att listerna är i den gamla vita färgen, så de ska vi också måla om nu... haha börjar på ett liitet ställe och nu ska allt som är vit i hela huset målas om i en ny fräsch vit färg:) Fast det blir verkligen såå fint! Ska ta bilder och så när vi tapetserat i helgen så får ni verkligen se på skillnad:)

Annars så har jag fått sovmorgon idag!! Sov enda till klockan 9!! Eller nja jag gick upp klockan fem imorse för Hugo ville det och då passade jag på att ge min älskling en förtidigt Alla Hjärtans Dag frukost på sängen:) Hade köp sånadär äckliga (men Pontus älskar dem) slajmiga hjärtan i en ask som han fick också. Han blev jätteglad och tur var väl det haha. Lite mer överraskning då det inte var imorgon som han fick det. Spela roll förresten jag tycker om att överraska och säga "jag älskar dig" till Pontus ALLA dagar om året, varför begränsa det till endast en dag? Poker fick också en lite present, han fick ett nytt hundben och det gillade han. Äzca och Obelix äter aldrig ben annars men så fort de kommer hit så ska de äta upp Pokers alla ben som han någonsin haft typ..:P Så nu blev han jätteglad när han fick ett helt nytt hundben för sig själv:-) Min söta lilla falte som nu mer är lite vitfläckig, jag kan inte förstå vart det kommer från...:) Hugo han sitter i sin fina gåstol och har det jätteskoj, han försöker jaga Poker i den, haha så söta de är! Nu måste jag ta tag i disk och allt och sen gå på promenad. Usch känner verkligen inte för promenad men jag måste ju, Poker behöver det mest men jag kommer inte långt efter tror jag. Måste bara få skryta lite för denna vecka har jag gått mellan 15.000 och 20.000 steg varje dag, det känns bra! Så jag kan ju inte bryta den trenden nu heller..:P

Hej på er så länge!!
//Sofie

Inga kommentarer: