13 november 2012

Godmorgon kalla tisdag...

Här är det minus fyra grader nu. Fy så kallat! Är det någon mer än jag som börjar tröttna på väder växlingarna? Just med tanke på hur man ska klä barnen...Som idag måste ju vinteroverallen på och tjocka mössan och vantarna. Igår var det plusgrader och lerigt ute. Då fick de ha på sig sina fodrade regnställ och gummistövlar och ändå var Hugo genomsvett när jag hämtade honom på dagis. 

Jaja Svenskt väder. Inte bara på sommaren som vädret skiftar från varmt till svinkallt. 

Jobb idag. Vet inte hur länge jag jobbar dock..Blir en överraskning. Skulle få tider för resten av veckan också vilket känns bra. Ha lite och göra. Men det är segare än segast att bara gå på timmar. Jag har ledsnat rejält på det. 

Bara och kämpa på. Ett längre vikariat skulle göra så mycket men det är väl att hoppas på förmycket.

Nu ska jag klä på mina barn så de inte behöver åka nakna till dagis. 

//Sofie

Inga kommentarer: