14 januari 2013

Ledig dag?

Var ju planen efter att ha jobbat hela helgen. Jag har MASSA saker att göra här hemma. MASSA verkligen. Men det får vänta. Blev väckt i morse (tur det annars hade jag försovit mig) av telefonen och att de ville att jag skulle jobba. Ska snart iväg, jobbar till 22 ikväll. Har innan varit och lämnat barnen på dagis och själv varit en sväng hos tandläkaren. Dyrt så satan men men ett år kvar till nästa gång jag behöver åka dit. Något positivt.

Sitter just nu och styr upp och ändrar om med allt som var inplanerat men som förmodligen inte kommer bli av då jag kanske får jobba hela veckan. Gäller och ha koll så man inte missar saker. Sånt här gör mig så stressad så det finns inte. Dagistider som ska ändras, städnings som inte hinns med, storhandling som får vänta, träning som inte blir av, träffar med vänner som får bokas om etc... Ja ni fattar?

Det är inget kul att fortfarande vara timvikarie. Snart 25 år fyllda, har utbildning,erfarenheter och goda referenser men är inte värd ett skit på arbetsmarknaden. Jo som utnyttjade timvikarie som bara får ta skiten. Emellanåt får man ett längre vikariat men en tillsvidareanställning är ju bara och drömma om.

Trött på skiten helt ärligt. Hoppas det blir skolbänken igen för min del snart. För så här kan jag inte ha det. Orkar inte mer. Den här hösten och vintern har varit helt överjävlig faktiskt. Trodde inte man kunde må så dåligt av att inte ha en jobb men det kan man. Var glada ni som har ett.

Dags å göra mig redo för ett 10 timmars pass då.

Ciao.

//Sofie

Inga kommentarer: