30 januari 2013

Men så känsligt då!


Har kört i vår nya fina bil och flera gånger har den reagerat på att den på passagerarsidan inte har något bilbälte på sig. Fast det ingen sitter i passagerarsätet! Höll på att bli idiot på den blinkande och pipande lampan. Tillslut satte jag bara fast bilbältet så det skulle tystna.

Tog upp det med Pontus men han har aldrig råkat ut för det när han kört. Men sen kom han varför den alltid reagerade när jag kör å inte han. Jag ställer ju alltid min handväska på passagerarsätet och tydligen räcker det för att bilen tror att det sitter en passagerare där som inte tagit på sig bilbältet. Pontus vill dock få det till att jag har alldeles förmycket skit i min väska som väger alldeles förmycket. Men nej jag har bara nödvändigheter i min väska. Inget annat. Tro mig.

Men gud så känsligt. I det här blaskvädret så vill jag inte ställa väskan på golvet då den blir så skitig. Så jag får väl fortsätta sätta fast väskan i bilbältet fram tills vädret blir bättre.

Men det finns ju större bekymmer i världen så det ska jag väl klara av:)

//Sofie

Inga kommentarer: