20 januari 2013

Träning för magen

Den är veckan har jag äntligen kommit igång ordentligt med träningen. Ett par pass på gymmet, en löprunda och ett par promenader. Men det som jag egentligen har kommit igång med är magen och träning för den.

Den känns i min otränade mage. Jag har haft konstant ont i den hela veckan. Snacka om att det är välbehövligt att jag behöver få upp styrka i magen. Det är rätt skönt ändå att få ont. När jag hårdtränade magen sist, det vill säga innan operationen, då kände jag inte ett skit i magen, inte på det här sättet.

Så operationen har ju gjort nytta. Tur det. Så det vore ju dumt att låta magen och dess muskler blir helt ihop degade. Nu när jag äntligen har mina muskler på plats igen.


Min kära pilatesboll (eller vad fan ni nu vill kalla den. Kärt barn har många namn). Det var många årsedan jag köpte den men den har verkligen används. Tidtagaruret är också ett måste.

Så är det ser ni. Det var mitt träningsskryt.

//Sofie

Inga kommentarer: