20 januari 2016

Åkt längdskidor

Pontus och jag hade egentid ihop ikväll ute i skidspåret. Mamma var snäll och passade barnen så vi kunde åka tillsammans. Det var skönt att åka med någon som kan åka skidor och som kan visa och ge tips. Det är så sjukt mycket teknik när man åker längdskidor! Jag kan inte åka i något jättehögt tempo för jag har inte tekniken för det. Än☺

Sen måste jag lära mig att åka i nedförsbackar. Där vi åkte ikväll är ett elljusspår bestående av rätt många backar. Alla andra åker så graciöst nerför och sen kommer jag farande och viftande med armarna åt alla håll. Fan så fort det går. Är livrädd för att ramla och bryta benen. Man är ju ingen ungdom längre hoho.

Det ger sig nog med tiden jag är ju fortfarande nybörjare. Roligt är det i alla fall. Mycket roligare än vad jag trodde så ska försöka passa på att åka mer nu när vi har både snö och skidspår i närheten.

Blev ingen längre sträcka idag, vi nöjde oss med dryga halvmilen. Men nästa gång ska jag ta mig runt 8.5 km rundan och stå på benen nedför alla backarna☺

//Sofie


Inga kommentarer: