10 januari 2016

Söndagar = Innebandy

Våra söndagar kommer från och med denna innehålla mycket innebandy och mycket tid i idrottshallen. Idag spenderade jag tre timmar där då jag fick ta både Hugos och Leahs träning då Pontus fick åka iväg och skotta snö även idag.

Men det gjorde mig inget. Barnen tycker det är så roligt och tiden gick fort. För Leah var det första gången som hon var med men det gick jättebra. Leah är så cool när det kommer till att testa nya saker och träffa nya människor. Ja Hugo också faktiskt. Inte alls som sin mor. Hon traskar in självsäker och är inte rädd för att ta plats. Frågar om det är något och vågar prata med alla. En helt ny grupp med barn och ledare hon aldrig träffat men det märks inte på henne.

Endast två tjejer var de i en grupp med massa killar men det var inget som bekymrade Leah. När en kille kommenterade (lite drygt) att Leah höll klubban fel stirrade hon bara på honom och sa:"Men herregud jag har inte spelat innebandy innan det här är min första gång. Är det ens första gång så kan man inte kunna allt förstår du inte det eller? *storsuck*"

Det är ingen som sätter sig på henne☺ Hoppas det håller i sig. Den egenskapen är bra och ha.

//Sofie


Inga kommentarer: