20 januari 2016

Tandläkarbesök

När jag stod och borstade tänderna igår kväll funderade på om det inte var något jag skulle komma ihåg. Efter en del tänkande slog det mig att jag hade ju en tid hos tandläkaren idag!

Såklart supertidigt så det var precis att jag hann få iväg Hugo med skolbussen innan jag fick stressa iväg in till stan.

Besöket gick i alla fall bra. Så skönt! Inga hål och ingen tandsten. Som vanligt kommenterades att jag lätt blöder från tandköttet och att jag ska tänka på det när jag borstar tänderna samt använda tandtråd. Kvittar vad jag gör så blöder mitt tandkött. Har alltid gjort så länge jag kan komma ihåg. Kan man ha kronisk inflammation i tandköttet? Skulle jag ju ha frågat tandläkaren när jag var där men orkade inte ta den diskussionen. Jag bara nickade och höll med och sa som vanligt att det ska jag göra. Vilket jag ju gör men ändå likt förbannat är det likadant.

Men så himla skönt att besöket gick bra och nu är det ett år kvar tills jag behöver gå dit igen☺

//Sofie


Inga kommentarer: