07 januari 2016

Vinterlandskap

Vintern verkar vara här för att stanna ett tag. Vi har ovanligt kallat här. Imorse visade termometern minus 17 igen. Kallt värre...elda får vi göra förfullt men det blir sån härlig värme i huset av vedeldning. Kan svära på att behöva komma ihåg att lägga på ved i den där pannan men både varmvattnet och värmen som kommer ut på elementen är så underbart skön. Inte alls densamma i hus med annan uppvärmning.

Ska jobba kväll idag också så jag och barnen ska alldeles straxt packa in oss i bilen och åka hem till mina föräldrar. Både Pontus och jag jobbar dag imorgon så då får barnen sova där inatt så hämtar jag dem när jag slutat. Blir nog att jag också sover där för att slippa fara i det här vädret ikväll.

Så är det här. Får bli bättre och skriva om lite annat och inte bara uppdateringar om vad jag gjort/ska göra. Bloggen känns lite enformig just nu. Får ta tag i det när jag har mer tid och framförallt inspiration☺

//Sofie


Inga kommentarer: