25 januari 2016

Mix Power och trasiga vindrutetorkare

Ska alldeles straxt åka och köra ett Mix Power pass. Det var längesen sist! Jag jobbar rätt många måndagkvällar då de passen är så därför det inte brukar bli så ofta jag kan gå på dem. Men idag så☺

Jag och Leah tog en sväng till metropolen Skänninge imorse/förmiddags. Våran kära bil var det som skulle besöka bildoktorn (igen) och vi hade en tid redan vid 9. Så under tiden bilen var där hann vi med att äta frukost på ett café, besöka kyrkan (Leah som ville) och gå på två loppisar.

Bilen måste vi tyvärr åka tillbaka med igen då de inte hade grejer hemma till och laga den med idag. Våra vindrutetorkare lever sitt eget liv. De går inte att ha i nerfällt läge utan de står tvärs över rutan hela tiden vilket är lite irriterande när man kör. Fast jag början nästan vänja mig vid det. Det visade sig bara motorn som styr vindrutetorkarna som var helt paj så de ska byta den. På garantin. Tur vi fortfarande har kvar den på bilen. Köper man sig en Kia så behöver man verkligen ha de där 7 års garantin. Vi har fått använda våran vid flera tillfällen. Tyvärr...

Nu är det dags å ta tag i och hoppa i träningskläderna.

//Sofie


Inga kommentarer: