13 januari 2016

Lek i pulkabacken




Leah och jag roade oss ute i pulkabacken idag på förmiddagen. Var ett gäng barn där med sina dagmammor och efter en stund ser vi ju Emma och Ville bland alla barnen.

Leah kom genast in i gruppen och de lekte för fullt alla barnen.

Jag passade på å invigde mina nya kläder jag köpte av en tjej på facebookloppisen igår. Skidjacka med termobyxor som endast var provade en gång så de är som nya.

Längesen jag ägde ordentlig jacka och byxa att ha ute i snön så var på tiden att jag skaffade mig det. Vi är ju ändå ute rätt mycket i snön. Inte för jag frusit innan då jag har klarat mig med mina Ullareds termobyxor och vanliga vinterjacka men känns bra och ha vettiga vinterkläder att ha ute. Billiga var det med☺

Förresten vad heter det, termobyxor eller täckbyxor? Jag har alltid sagt termobyxor då jag tycker täckbyxor är mer som skalbyxor. Termobyxor låter mer rätt men jag tror man säger olika beroende på vart i landet man bor.

//Sofie



1 kommentar:

Jennie sa...

Jag säger termobyxor (termosar) men alla här uppe säger täckbyxor.
Jag säger huvtröja men alla andra säger tjocktröja till samma sak btw. :)