10 december 2017

Hockeykväll

Igår hade vi en riktig hockeykväll! Jag och Hugo var och såg LHC möta Färjestad tillsammans med pappa, mamma, Anthony, Frida och Erik. Vi åkte in till mamma och pappa efter vi fått i oss lunchen. Där samåkte vi in till Linköping. Eller, vi fick åka i två bilar då vi ju vara ett gäng.

Kom fram i god tid så några av oss gick till baren innan och tog oss en dricka innan matchen började.


Medan andra valde popcorn istället:-)


Det var en rolig match. Det hände mycket, var högt tempo, många mål och såklart det viktigaste: LHC vann!



Efter matchen så åkte vi till Snoddas för lite matintag. Hugo slog till på en hamburgerulle som fick toppbetyg av honom.


Jag åt kyckling som var riktigt god. Hade en jättetrevlig kväll, men när vi kom hem sen var vi trötta. Jag la mig i soffan och kollade på "Så Mycket Bättre". Brukar aldrig se det, men igår var det ju ett hyllningsprogram om Sven- Ingvars. Mamma lyssnade mycket på dem när vi var små så jag kan väldigt många låtar av dem. Tyckte det var ett väldigt fint program med många bra tolkningar av låtarna.

Somnade väldigt gott sen efter en bra lördag!

//Sofie 

Inga kommentarer: