18 december 2017

Måndag vecka 51

Måndagen har snart redan passerat. Den startade tidigt och som vanligt går det i ett. Känns som jag skriver det hela tiden, men det är verkligen så. Jobbade, hämtade hund, hämtade barn och därefter åkte vi och handlade. Både barnen och jag hade kvar att köpa paket till julklappsleken, som vi brukar köra varje år med min familj, så det införskaffades. Det tog sin lilla tid innan vi var hemma. När vi väl var hemma igen så ställde jag mig och slog in alla dessa paket. Hade även köpt två extra paket då vi ska ses med jobbet imorgon och också spela julklappsspelet.

Vi hade massa rester i kylen så kvällens middag blev smidig värre, sånt uppskattas! Sen har jag stått och vikt fem överfulla korgar med rentvätt. Blev just klar med det och har planer på att svida om till nattklädsel. Är så trött! Kanske inte så konstigt då dagen startade extra tidigt idag. Borde egentligen dammsuga med, men orkar verkligen inte. Jag kommer inte ens ihåg när det gjordes sist här hemma så golven är så jäkla smutsiga nu. Sak samma. Ska ändå försöka städa av lite mer här nån dag innan jul. Tar det då:-)

En bild på mig och min favorit Leon från i helgen:-) 


//Sofie 

Inga kommentarer: