25 december 2017

Vår Julafton 2017

Hoppas alla hade en bra julafton igår. Vi hade en jättebra dag och kväll!

Den började lugnt och skönt här hemma. Barnen och Pontus fick varsina paket av mig som låg bredvid deras sängar på morgonen. De innehöll fina kläder att ha dagen till ära:-) Jag hade beställt matchande klänningar till mig och Leah. Systrarna Fahrman har ju gjort en kollektion för Ellos nu till jul/nyår och klänningarna kom därifrån. Matchande fint i spets och grönt. Pontus och Hugo fick matcha varandra med likadana skjortor och fluga. Så fina så!


Försökte ta några bilder, men det var inte det lättaste. Fick till ett kort där vi alla är samlade på och som inte var helt suddigt.


Vi åkte till mamma och pappa vid lunch där även syskon med familjer var. Åt jättegod julmat så vi blev alldeles proppmätta.

När Kalle Anka började så tog mamma och jag med oss hundarna ut på promenad och Minna i vagnen. Hon skulle sova var tanken, men det gick lite sisådär med det. Däremot gick vi förbi kyrkogården och tände ljus på mormor och morfars grav. Så fint när det lyser vid alla garvarna på kyrkogården!

När vi kom hem igen så kom mannen med det långa vita skägget på besök! Som vi väntat! Speciellt vissa tre:-)


 
Helt värdelöst ljus att ta kort i, men här kommer ett gäng bilder ändå:-)


Minna träffade ju tomten för första gången och hon tyckte om tomten! Trodde hon kanske skulle bli rädd men inte då. Hon var mer än taggad på att få träffa tomten.


När tomten kommer till oss så brukar han ha med sig en del paket i säcken och så brukar han lämna resten som vi själva får dela ut. Det tar ju sån tid annars och tomten har ju många barn att besöka:-)




Minna satt så här hela tiden. Armarna sträckta utåt i hopp om att tomten skulle läsa upp hennes namn.


Och till sist så fick ju även Minna gå fram och hämta paket!


Leah hade också varit snäll.


Hugo frågade vad tomten höll på för fotbollslag och fick till svar att han höll på Liverpool.... En aningens besviken Hugo (och Erik) men han var ju snäll ändå tomten så Hugo fick också paket.

När tomten gått blev det ännu mer paketöppning Så mycket paket och då var det i stort sätt bara paket till de tre barnen. De är allt bra bortskämda.


Sen var det dags för det årliga julklappsspelet! Vi har kört det i några år nu och det är kul då även barnen är med.


Eller ja, Minna satt och var med mig ett tag innan hon tröttnade och satte sig och åt chips istället.


Men vi var allt bra taggade!


Jag vann två ramar i julklappsspelet, men tillsammans så vann hela familjen Gustavsson bra med paket:-) Det är fördelen med att vi är fyra från vår familj. Nackdelen är att det är mycket paket att handla till spelet.

Jag fick annars ett fint armband av barnen i julklapp och av Pontus fick jag biljetter för att gå och se musikalen The book of mormon. Jättebra julklappar båda två!

Vi blev kvar rätt länge hos mamma och pappa. Jag och Pontus tog oss en kvällspromenad med hundarna och sen åt vi lite kvällsmat innan vi åkte hemåt. Barnen var sååå trötta! Stoppade dem i sängen och sen satte vi oss i soffan för att kolla in utbudet.

Blev så himla glad när det visade sig att de sände en timmes show med Michael Mcintyre på BBCBrit. Alltså bättre avslut på julaftonskvällen kunde det inte bli. Skrattade så jag fick ont i magen. Så himla bra är han!

Somnade rätt gott sen jag med:-)

//Sofie

Inga kommentarer: