20 december 2017

Julklappsspel

Igår efter jag hade jobbat åkte jag hem en sväng till mamma och pappa. På kvällen skulle vi nämligen träffas alla jobbarkompisar i poolen och ha lite julmys, så det var ingen direkt mening med att jag skulle åka hem emellan. Det hade bara blivit stressigt.

Riktigt trevlig kväll var det! Vi är verkligen en sån bra grupp. Tråkigt bara att vår chef som är (och alltid varit) så suverän ska sluta hos oss i början av det nya året...

Vi åt god mat ihop och sen körde vi julklappsspelet. Vi var extra många då även köks och städ poolens personal var med så det blev ett rejält lass med paket och många fajter. Jag kom hem med dessa två tomtar.


Jag måste bara tips om en bra grej man kan köpa och ha med som paket i julklappsspelet. Förra året (tror jag det var) så köpte Pontus en dunk med spolarvätska till julklappsspelet. Sån tråkig grej, men det blev riv efter den dunken. Alla behöver ju spolarvätska så här års! Köpte en dunk till gårdagens spel med och det vart också riv efter den nästan direkt. Pontus hade även sagt till några kompisar som skulle köra julklappsspelet att han haft med spolarvätska en gång så de hade köpt det med. Och även då så hade det blivit en julklapp som många kämpade för att få.

Sån jäkla tråkig grej, men en annorlunda och mycket användbar julklapp att få:-)

Jag tycker ju det ska vara användbara julklappar i julklappsspelet. Så lätt att det bara blir massa krimskrams och sånt. Eller, jag köper alltid något som jag själv skulle vilja ha. Finns det då inget annat jag vill kämpa för under spelet så kan jag alltid gå in för att få mina egna paket:-)

En riktigt bra kväll var det igår, men klockan var tio när jag kom hem och idag ringde klockan sådär tidigt igen. Fast det är mitt sista jobbpass innan jag går på julledigt så ska nog gå bra trots mindre timmars sömn inatt:-)

//Sofie 

Inga kommentarer: