31 december 2017

Skridskoåkning med resten av stans invånare

Vi lämnade in alla i familjens skridskor på slipning häromdagen och självklart var vi tvungna att provåka dem nu när de var vassa och fina igen:-)

Hade tänkt åka igår, men såklart var det ingen allmänhetens åkning då. Annars är det jättebra med tider nu när det är lov. Så vi åkte upp till bandyplan idag istället för att åka lite. Det blev med betoning på lite. Vi var inte ensamma där om jag säger så. Ändå var vi där när allmänhetens åkning började vid klockan 10. Det fylldes bara på mer och mer med folk och tränger blev det ju mer tiden gick.

Mina fötter protesterade en del de med. Satan så ont jag fick i dem idag. Märks att det var alldeles för längesen sist som jag åkte.

Nja, det var inte superkul att åka skridskor idag. Lärdom? Inte åka skridskor på allmänhetens åkning på nyårsafton någon mer gång.

Fast barnen tyckte det var kul den stunden vi var där. De åkte omkring och körde även lite spel med klubba och puck (där de fick plats).

Ska försöka komma iväg i veckan som kommer och åka lite mer då. Tror det kan vara mindre med folk då.


Pontus hade fullt upp med att både hjälpa barnen och mig på med skridskorna. Alltså jag avskyr mina skridskor då jag har så svårt för att kunna knyta åt dem tillräckligt hårt. Några föräldrar åt kompisar till Hugo och Leah visade mig vad de köpt för skridskor till sig och de verkade superbra! 

Det var skridskor med spännen istället för snörning. Alltså jättesmidiga att både ta på och av och man kunde dra åt dem enkelt! Jag har Eriks gamla hockeyskridskor som är x-antal år gamla vid det här laget så de är ju inte de bästa. Dessutom var det varmt foder i deras skridskor vilket ju skulle vara perfekt för frusna fötter som mina. Det gjorde även att skridskorna var väldigt sköna att ha på sig och åka med enligt dem. 

Ska nog kika om de kanske rear ut såna skridskor! Kanske jag kan åka mer och slippa krånglet som är med mina nuvarande skridskor. 

 


Hockeytröjorna var såklart med och satt på! Det roliga var att vi såg tre andra barn med LHC-tröjor när vi åkte. Det hör inte till vanligheterna direkt då det är ett annat lag som brukar dominera här i stan.



Så jäkla snygg man är i hjälm alltså:-)


Nu laddar vi för nyårsfirande med Emma och Per och alla barnen. Jag ska slänga mig en stund på soffan och samla energi så jag orkar med hela kvällen/natten.

//Sofie 

Inga kommentarer: