27 december 2017

Lerig promenad

Vad är det här för väder? Bäckarna brusar och det är grönt överallt. Är det vår nu? Kan inte solen ta och komma fram med, är rätt trött på det här mörkret. Är det inte mörkt ute så är det grått liksom. 27 december känns det verkligen inte som...

Fast vad hjälper det att tala om vädret? Inget man kan göra något åt ändå! Jo, jag vet. Men jag är en väderpåverkad människa så är det bara.

Tog med mig Ebbe ut på en promenad förut. Tänkte gått en annan sväng men då det är så jäkla smutsigt och lerigt ute fick vi hålla oss till grusvägarna. Ja, Ebbe lyckades ändå skita ner sig. Han blir som en galen, lycklig liten valp så fort han får syn på vatten. Det räcker med en liten vattenpöl så ska han hoppa och studsa runt i vattnet.




Leah har en kompis här och de leker så bra. Hugo han är över och leker med grannen och Pontus jobbar idag men han kommer nog hem när som helst. Tänkte dra och träna då och passa på att lyssna på Mia Skäringers vinterprat. Lyssnade på Skäringer & Mannheimer när jag var ute och gick förut.

Jag som aldrig varit mycket för att ha lurar i öronen när jag är på gymmet/springer/går på promenader har det nästan jämt nu när jag gör något sånt. Sen jag upptäckte poddarnas värld för något år sen så gör det träningen lite roligare:-) Jag längtar liksom att få komma iväg och träna eller gå promenad så jag kan få lyssna på det senaste avsnittet.

Har ni några bra poddar att rekommendera? Jag lyssnar ju på poddar men jag har mina favoriter som jag håller mig till. Skäringer & Mannheimer, En underbar pod, David Batras podcast, I nöd och lyft, Mordpodden, Livshjulet och Värvet är nog de som jag lyssnar mest på. Har även börjat lyssna på Inspopodden som bloggaren Engla (englasshowroom.com) har startat med en vän. Vet inte riktigt om jag tycker den är så bra. Mest prat om saker man hört innan och det kommer aldrig ner på något djupare plan. Började lyssna mest för att jag läst Englas blogg i så många år.

Alltid kul att hitta någon ny favorit så har du någon på lager tipsa gärna:-)

//Sofie 

1 kommentar:

Anonym sa...

”Träningspodden” med Jessica Almenäs och Lovisa ”lofsan” Sandström lyssnar jag på också förutom ”Skäringer o Mannheimer”, som jag älskar�� //Emme