09 september 2009

Ensam hemma i mörkret

Måste bara skriva lite här, känner mig lite ensam här i mörkret..Pontus han är ute och springer med Poker därute i det svarta mörkret. Usch jag gillar inte mörkret. Varför blev jag övertalade att flytta ut på landet för? Snart ska Pontus iväg en hel vecka från mig!! Vet inte hur jag ska klara mig här i ett stort tomt mörk hus...(okej jag kanske överdriver lite..eller nej det gör jag nog inte).

Pontus ska nämligen in på repvecka i lumpen. Han gick en specialutbildning som kraftledningsreparatör och då ska man tydligen rycka in på repvecka en gång vart tredje år för att fortfarande få ha behörighet att rycka ut i land och rike och arbete med det om det skulle behövas. Typ när våra kära stormar var här och härjade då fanns det ju lite jobb att göra..

Jennie ska iallafall komma ner ena helgen och hålla mig (Hugo, Poker och katterna också såklart) sällskap. Vet inte hur jag ska klara resten av veckan. Usch vad fånig jag är men nu när jag sitter här ensam och grämer mig så undrar jag hur det ska gå i en hel vecka! Ajaj det löser sig väl det med, detbrukar saker och ting göra här i livet:) En annan sak är ju att jag måste tömma kattlådan då också! Kom jag på nu mitt i allt haha. Det är också en av mina fobier här i livet. Jag kräks seriöst av att tömma kattlådor! Torka tanter i rumpan går bra men att tömma den där kattlådan, jag spyr! Haha normal jag är va?

Nej nu ska jag se om det är något på TV:n. Ska krypa upp bakom en kudde och vänta på att Pontus och Poker kommer hem igen.

//Sofie

1 kommentar:

Jennie sa...

Tur att systrami Jennie kommer och hjälper till med missetoan då;)